UX

I UX-processen lär vi känna användarna genom att utgå från deras perspektiv. Vi analyserar användarnas behov, gör användarscenarion och skapar prototyper för testning istället för att enbart använda en kravspecifikation. Användarna får vara med från början. Om UX-design inkluderas redan under utvecklingsfasen av projektet säkerställs en god användarvänlighet vilket underlättar lansering och utrullning av tjänsten.

Kundresa

Grundläggande för en lyckad kundupplevelse är att:
1) Ha relevanta insikter om hur kunderna upplever er organisation samt era tjänster eller produkter
2) implementera insikterna i samtliga interaktionspunkter med kunder

Här är kundresekartan ett ovärderligt verktyg för att samla och organisera insikter, hitta problemområden och för att utforska möjligheter och lösningar.

API

Datadriven verksamhet är för många företag en självklarhet idag. Här kan ett API stötta genom att enkelt ge åtkomst till verksamhetsdata, både internt och externt. Ett bra API är ett viktigt första steg för att kunna skapa automatiserade flöden och presentationer.