Acigenti är er analys och insiktspartner, som bygger förståelse för era kunder, marknad och omvärld.
Våra vanligast förekommande analysmodeller är:
arrow_rightSegmentering - Vilka olika kundsegment har er produkt/tjänst?
arrow_rightPositionering – Hur hittar ni er egen nisch?
arrow_rightDrivkraftsanalys - Var ger en förbättring störst effekt?
arrow_rightPriselasticitet - Vilket är det optimala priset för er produkt/tjänst?
arrow_rightNKI - Hur nöjda är era kunder?
arrow_rightChurnanalys - Hur trogna är era kunder?
arrow_rightPersonlighetsprofil - Vilka värderingar har era kunder?
arrow_rightTvillinganalys - Hur hittar ni icke-kunder som påminner om de bästa kunderna?
arrow_rightBehovsanalys - Vilka behov har era kunder?
arrow_rightCRM – Hur ökar ni er merförsäljning?
arrow_rightProfilering - Vilken profil och image har er produkt/tjänst?
Samtliga analysmodeller som Acigenti använder är vetenskapligt framtagna.
Vi utvecklar och anpassar undersökningsmetodologi efter er verksamhet och era målgrupper.